Belangrijk nieuws vanuit de NFF
Crossgenoten,
Na een winterslaap van ongeveer een jaar en een nieuwe computer, kreeg ik de Oost mail helaas (nog) niet aan de praat dus mail ik jullie even vanaf deze mail. Hopelijk zijn jullie allemaal (relatief) gezond gebleven het afgelopen jaar en hebben jullie wel grotendeels kunnen blijven crossen/trainen. Nu het met de besmettingen de goede kant op gaat, veel mensen al gevaccineerd zijn en de versoepelingen elkaar in rap tempo opvolgen, graag jullie aandacht voor het volgende:
Wij hebben als bestuur besloten om voor het najaar weer voorzichtig een districtscompetitie te gaan plannen. Ervan uitgaande dat er na 1 september weer van alles mogelijk gaat
zijn, hebben wij de datums 25 sept, 9 okt, 23 okt en 6 nov vrij voor
districtswedstrijden. Ons voorstel is dus om een competitie te doen over
4 wedstrijden. Wat mij betreft hebben de 4 verenigingen die vorig jaar een
wedstrijd gepland hadden in het voorseizoen, nu de eerste voorkeur om deze wedstrijden te organiseren. Echter, Schoonebeek heeft al kenbaar gemaakt
dit nog niet te zien zitten, o.a. in verband met een volledig nieuw
bestuur zonder wedstrijdervaring. Mijn vraag is dus aan de verenigingen
Dedemsvaart, Haaksbergen en Raalte of zij wel een wedstrijd willen
organiseren en of zij daarbij een voorkeursdatum hebben.
Omdat Nijverdal de baan op de kop heeft staan en Ommen een nationale
wedstrijd gaat organiseren, wilde ik de 4e wedstrijd dan eventueel
gunnen aan Hengelo of Klazienaveen. Vraag aan deze verenigingen dus ook
of zij het zien zitten een wedstrijd te organiseren en naar welke datum
hun voorkeur uit gaat.
Helaas weet ik nog van vorig jaar, dat het bijna onmogelijk was om de
planning rond te krijgen, omdat alle verenigingen een wedstrijd wilden
organiseren op dezelfde datum en ook allemaal op dezelfde datum níet
konden. Wanneer je als vereniging besluit om een wedstrijd te
willen/kunnen/mogen (want de gemeente zal het laatste woord hebben in
een vergunning) organiseren, wees hier dan alsjeblieft een beetje
flexibel in. Wij zijn als bestuur namelijk niet van plan om hier weer
eindeloos over heen en weer te mailen/bellen. In dat geval laten we de
competitie vervallen en houden we het bij 1 of 2 losse wedstrijden.
Over bestuur gesproken wil ik meteen nog een ander belangrijk punt
aankaarten. We zaten sinds 2 jaar weer zonder secretaris, maar André van
de Heul heeft ook aangegeven zijn taken binnen de NFF, het district en
als Trackmanager neer te gaan leggen. Dat betekent dat het
districtsbestuur straks weer uit maar 2 personen bestaat (Rieks en ik).
Bovendien eindigt mijn termijn als voorzitter ook aan het eind van dit
jaar en de kans is vrij groot dat ik mij niet herkiesbaar stel, of mij
in ieder geval niet weer voor een termijn van 3 jaar vast leg. De sport
evolueert en na 12 jaar voorzitterschap (en bijna 25 jaar betrokkenheid
bij de sport), denk ik dat het sowieso tijd is voor mensen met een
frisse blik en andere/nieuwe ideeën.
Los van het bestuur betekent het vertrek van André dus ook dat er binnen
het district nog maar 2 trackmanagers over blijven. Voor die 4
wedstrijden van dit jaar (onder voorbehoud) zal dit niet zo'n probleem
zijn. Kunnen we volgend jaar echter weer gewoon 10 districtswedstrijden
organiseren, blijft er niet veel speelruimte over voor de beide mannen
en wordt de last nog groter als een van de 2 eens ziek is, o.i.d.
De roep om bestuursleden en één of meerdere trackmanagers is dus nu
groter dan ooit. Maak dit bespreekbaar binnen de verenigingen!!
Natuurlijk gaan we nieuwe trackmanagers en nieuwe bestuursleden niet
direct in het diepe gooien, maar als er zich niemand meldt, is het wel
een keer klaar.
Graag zou ik jullie allemaal willen vragen om zo snel mogelijk te
reageren met betrekking tot de wedstrijden. Dan kunnen wij als bestuur
binnenkort alvast even bij elkaar komen en hopelijk is dan op niet al te
lange termijn een districtsvergadering weer mogelijk!
Met sportieve groet,
Cencia Waaijenberg
Dit allemaal gelezen te hebben word het tijd dat er ouders op staan en over bovenstaande functies na te gaan denken.
Zonder een (compleet) bestuur en trackmanagers is het organiseren en houden van wedstrijden niet mogelijk!!!
Voor vragen over deze functies kan je bij Rieks (penningmeester@lochsprinters.nl) terecht of bij 1 van de andere bestuursleden.